Contes del Marroc

Dedicat a les meves exalumnes marroquines de l'IES Campclar, aquest bloc vol afavorir la interculturalitat i està adreçat a tots aquells que vulguin conèixer la rica tradició rondallística del Marroc.Si voleu establir contacte amb mi,la Montse Cendra,podeu fer-ho a partir de mcendra1@xtec.cat. Si vols que la música t'acompanyi, clica damunt el vídeo d'aquí sota.

dimecres, 7 de novembre del 2007

En Joha i el camàlic


En Joha anava traginant una càrrega molt feixuga, quan es va trobar un home que li va proposar:

- Si vols, puc portar-te-la jo, si el que em dónes a canvi m’interessa.
- Doncs no crec pas que t’interessi- respongué en Joha, mentre afegia- no tinc res, jo.
El camàlic s’hi va avenir:
- D’acord. Portaré el teu paquet i tu em donaràs res.
Al cap d’una hora, i amb molt d’esforç, l’home va aconseguir arribar a casa d’en Joha.
- I ara què em donaràs de paga?
- Ja t’he dit abans que no et tenia res, i tu hi has estat d’acord!
- Jo vull res ….- protestà l’home que no es donava per vençut-Dóna’m res o cridaré i quedaràs en ridícul davant d’aquesta gent.
En Joha, que no sabia com treure’s de sobre aquell pesat, va aixecar una pedra que hi havia al terra i li va preguntar:
- Què hi ha sota d’aquesta pedra?
L’home se la va mirar i amb cara de sorpresa va respondre:
- Res.
- No hi ha res sota la pedra no? Doncs és per a tu.
El camàlic va marxar amb la cua entre les cames , mentre remugava :
- Has acabat podent amb mi.

Etiquetes de comentaris:

1 comentaris:

Blogger Montserrat Cendra ha dit...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

9 de novembre del 2007, a les 3:56  

Publica un comentari a l'entrada

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Inici